Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGobert, Janice Darlene; Sao Pedro, Michael A.; Baker, Ryan S.
TitelAssessing the Learning and Transfer of Data Collection Inquiry Skills Using Educational Data Mining on Students' Log Files
Quelle(2012), (24 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterData Collection; Learning Analytics; Inquiry; Science Process Skills; Skill Development; Knowledge Level; Mastery Learning; Transfer of Training; Experiments; Hypothesis Testing; Physical Sciences; Middle School Students; Grade 8; Early Adolescents; Public Schools; Computer Simulation; Scientific Concepts; Massachusetts
AbstractIn this paper we explored whether engaging in two inquiry skills associated with data collection, designing controlled experiments and testing stated hypotheses, within microworlds for one physical science domain (density) impacted the acquisition of inquiry skills in another domain (phase change). To do so, we leveraged educational data mining techniques to both assess and estimate students' inquiry skills across domains. Analyses revealed that honing these skills in density activities provided benefits in terms of transfer and skill acquisition. More specifically, students who practiced in density activities first were more likely to show mastery of the designing controlled experiments skill than those who had no prior practice. These same students were also more likely to test their stated hypotheses during their first data collection in phase change. Thus, practice in one domain can positively impact acquisition and transfer of skill in a second domain, suggesting that inquiry skills also have a degree of domain generality. (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: