Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTanggaard, Lene; Hjorth, Rasmus
TitelPromoting Abduction -- A Teaching Experiment on Creative Learning Processes in a High School Classroom Context
Quelle(2017), (27 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLogical Thinking; Creativity; Creative Thinking; Teaching Methods; Educational Change; High School Students; Foreign Countries; Educational Theories; Learning Processes; Thinking Skills; Problem Solving; Denmark
AbstractThis paper draws on a recent study of teaching experiments in a Danish gymnasium (upper secondary school) context. The aim of the study was to afford students time to devise creative solutions to specific problems in each subject area. For the purposes of the study, abductive reasoning, applied to ordinary subjects in the classroom in a high school context, was seen as a driver of creativity. This rather conservative approach to teaching creativity at secondary school level can be contrasted with more radical, reform-oriented traditions within the field of creative education. The paper discusses the advantages of the conservative teaching approach in relation to promoting students' creativity in an upper secondary school context. [For the complete volume, "Creative Contradictions in Education: Cross Disciplinary Paradoxes and Perspectives. Creativity Theory and Action in Education. Volume 1," see ED612145.] (As Provided).
AnmerkungenSpringer. Available from: Springer Nature. One New York Plaza, Suite 4600 New York, NY 10004. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-460-1700; e-mail:customerservice@springernature.com; Web site: https://www.springer.com/gp/education-language
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: