Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inO'Sullivan, Daniel
TitelWorkplace-Based Relational Dynamics and Beginning Elementary Teachers' Emotions
Quelle(2017), (14 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterWork Environment; Beginning Teachers; Elementary School Teachers; Emotional Response; Teacher Attitudes; Collegiality; Parent Teacher Cooperation; Teacher Administrator Relationship; Teacher Student Relationship; Foreign Countries; Ireland
AbstractThe focus of this study centres on how emotions are implicated in the processes of early professional practice, among nine beginning elementary teachers in Ireland, during the course of their initial year of workplace practice, post-graduation. Adopting a multiperspectival approach, which locates emotions in the liminal space between the "teacher self" and the sociohistorical structures of schooling, this multiple-case study accounts for the influence of a range of workplace-based relational dynamics on the emotionality characteristic of beginning teaching. Individual, semi-structured interviews and the maintenance of digital diaries (e-mail logs), were the methods of data collection employed. Cross-case analysis identified common patterns that recurred across the nine cases. Empirically-based conclusions are presented and the scholarly significance of the study is outlined. (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: