Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPoppe, Samantha Vargas
InstitutionUnidosUS
TitelFollowing Their Dreams in an Inequitable System: Latino Students Share Their College Experience
Quelle(2020), (64 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Hispanic American Students; Equal Education; Higher Education; College Students; Student Experience; Access to Education; College Attendance; Paying for College; Student Financial Aid; Student Loan Programs; Debt (Financial); Graduation Rate; First Generation College Students; Barriers; Parent Background; Language Proficiency; English Language Learners; Anxiety; Student Needs; Student Motivation; At Risk Students; Dropouts; Academic Support Services; Student Personnel Services
AbstractIn this report, we spotlight a traditional path to overcoming inequality and move up the economic ladder in our country: higher education. UnidosUS hopes to draw attention to the experience of Latino students in college and highlight some troubling trends we see. The words of the students and parents are compelling and help to make visible to school leaders and policymakers some of the critical changes that are needed to improve the Higher Education Act. These changes, if adopted by lawmakers and school leaders, can ensure that law will better address the systemic biases that are leading to such vastly different and racialized outcomes among our students. [Eric Rodriguez, Stephanie Roman, Amanda Martinez, and Roxanne Garza provided valuable input for this report.] (As Provided).
AnmerkungenUnidosUS. 1126 16th Street NW Suite 600, Washington, DC 20036. Tel: 202-785-1670; e-mail: info@unidosus.org; Web site: http://www.UnidosUS.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: