Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMcDonald, Kerry
InstitutionCato Institute
TitelHomeschooling and Educational Freedom: Why School Choice Is Good for Homeschoolers. Briefing Paper Number 124
Quelle(2019), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterHome Schooling; School Choice; Geographic Location; Racial Differences; Ethnicity; Educational Trends; Elementary Secondary Education; Tax Credits; Scholarships; Money Management
AbstractOver the past 50 years, homeschooling has grown from a fringe act to a widely accepted education model reflective of a diverse American population. Many parents choose homeschooling to avoid the constraints of the conventional classroom and to embrace education in a broader, often more pluralistic way. According to the National Center for Education Statistics, the U.S. homeschooling population more than doubled between 1999 and 2012, from 850,000 to 1.8 million children, or 3.4 percent of the K-12 student population. Federal data show that the homeschooling population dipped slightly between 2012 and 2016, but state-level data reveal that some states with robust education choice programs saw rising numbers of homeschoolers during that time. This paper offers an overview of homeschooling trends and a glimpse at the current homeschooling population while arguing that educational freedom creates momentum for families to seek alternatives to conventional mass schooling. (ERIC).
AnmerkungenCato Institute. 1000 Massachusetts Avenue NW, Washington, DC 20001-5403. Tel: 202-842-0200; Fax: 202-842-3490; e-mail: subscriptions@cato.org; Web site: http://www.cato.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: