Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKim, Juli; Doyle, Daniela
InstitutionPublic Impact
TitelLearning from Project L.I.F.T.: Legacy of a Public-Private School Turnaround Initiative
Quelle(2019), (54 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterSchool Turnaround; Partnerships in Education; Philanthropic Foundations; Public Sector; Private Sector; Educational Innovation; Program Implementation; Educational Strategies; Public Schools; School Business Relationship; Educational Improvement; Change Strategies; Technology Uses in Education; Parent Participation; Community Involvement; Educational Finance; Academic Achievement; Outcomes of Education; North Carolina (Charlotte)
AbstractIn 2011, some of Charlotte's leading private and corporate foundations formed a partnership with Charlotte-Mecklenburg Schools to implement innovative school turnaround interventions affecting use of talent, time, and technology, and engaging parents and communities at West Charlotte High School and its feeder elementary and middle schools. In this report, Public Impact provides an overview of the Project L.I.F.T. strategy and reflects on successes, challenges, and lessons from the initiative. Though L.I.F.T. fell short of its very lofty and highly publicized goals, its legacy includes the launch of Opportunity Culture in district schools and significant insights about how private foundations can work with public school districts to implement innovative ideas that help turn around low-performing schools. [This report was made possible through the generous support of Project L.I.F.T.] (As Provided).
AnmerkungenPublic Impact. 504 Dogwood Road, Chapel Hill, NC 27516. Tel: 919-240-7955; Fax: 919-928-8473; e-mail: info@publicimpact.com; Web site: http://www.publicimpact.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: