Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inScanlan, Martin
TitelOrganizational Learning to Meet Students' Special Needs
Quelle(2016), (31 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterSpecial Needs Students; Catholic Schools; School Culture; Elementary School Teachers; Inclusion; Social Behavior; Behavior Standards; Communities of Practice; Learning Processes; Educational Change
AbstractThis instrumental case study explores educators in St. Elizabeth, a small Catholic elementary school in the Midwestern United States, learning to include students with special needs. Students with special needs--including but not limited to students with diagnosed disabilities--tend not to be treated as valued, full-fledged members of school communities. U.S. Catholic schools have a particularly poor reputation in this regard. St. Elizabeth represents an exception, where educators have pivoted from instinctively excluding students with special needs toward including them as a matter of course. Examining the countercultural shift--how and why it occurred, whether it is likely to persist--provides insight into this broader question of how educators learn to embrace countercultural practices. As such, this case seeks to shed light on how school communities shed old cultural norms for new ones and, in so doing, learn to improve. (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: