Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionEuropean Training Foundation (ETF) (Italy)
TitelDigital Skills and Online Learning in Montenegro. Digital Factsheet
Quelle(2017), (4 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTechnological Literacy; Online Courses; Vocational Education; Skill Development; Educational Policy; Educational Legislation; Teaching Methods; Educational Change; Student Evaluation; Pedagogical Content Knowledge; Foreign Countries; Marine Education; Vocational Education Teachers; Adult Education; Secondary Education; Information Technology; Telecommunications; Computer Software; Montenegro
AbstractMontenegro has a digital agenda. The ICT [information and communications technology] department of the Ministry of Education is responsible for its implementation in education and training. The legislation on teaching and learning contains no explicit rules or reference concerning the use of technology or the development of digital skills in vocational education and training (VET). However, the strategy for introducing the European Computer Driving Licence (ECDL) advocates reforming VET curricula to provide students with the digital skills covered by the ECDL modules. There is no formal framework and monitoring system to measure students' progress in acquiring digital skills and competences in line with the relevant national strategy and policies. This factsheet provides statistics, examples, and the vision and policy of digital skills for VET students, digital skills for VET teachers and trainers, digital and online learning in initial VET, and digital and online learning in continuing VET. (ERIC).
AnmerkungenEuropean Training Foundation. Available from: EU Bookshop. e-mail: bookshop@publications.europa.eu; Web site: http://bookshop.europa.eu/en/home/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: