Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJacobs, Kim; Cramer, Josh; Noles, Tracy; Lovett, Patricia
InstitutionNational Center for Families Learning (NCFL)
TitelDefining Our Work: Families Learning Together
Quelle(2019), (16 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterElementary Secondary Education; Family Involvement; Family School Relationship; Intervention; Family Literacy; Family Programs; Parent Participation; Educational Legislation; Federal Legislation; Culturally Relevant Education; Early Childhood Education; Adult Education; Parent Child Relationship; Skill Development; Service Learning; Social Capital
AbstractWhile the original Elementary and Secondary Education Act of 1965 established no requirements for family involvement, every subsequent reauthorization has made stipulations for the inclusion of families in their children's education (Mapp, 2012). Additionally, the Every Student Succeeds Act of 2015 (ESSA) shifted the requirement from "parent involvement" to "parent engagement" (Henderson, 2015). In accordance with Every Student Succeeds Act (ESSA) regulations, school districts must adhere to the federal legislation definitions of what qualifies as parent engagement in a public school. This paper shares the authors' perspective of family engagement and the models that have emerged from three decades of family engagement work. They present strong evidence of what works for families most in need and what produces positive outcomes for families and programs. (ERIC).
AnmerkungenNational Center for Families Learning. 325 West Main Street Suite 300, Louisville, KY 40202-4237. Tel: 877-326-5481; Tel: 502-584-1133; Web site: http://www.famlit.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: