Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJohnston, Jamie
InstitutionStanford Center for Education Policy Analysis (CEPA)
TitelThe Effects of Blended Online Learning in Higher Education STEM Courses: Experimental Evidence from Mongolia. CEPA Working Paper No. 18-11
Quelle(2018), (50 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterForeign Countries; Blended Learning; Online Courses; Higher Education; STEM Education; Developing Nations; Undergraduate Study; Program Effectiveness; Withdrawal (Education); Barriers; Academic Persistence; Cost Effectiveness; Outcomes of Education; Mongolia
AbstractIn low- and middle-income countries, institutions of higher education are turning to online models of instruction to reduce costs and broaden their educational reach. While a growing body of causal research can speak to the effectiveness of online models in the United States, there is little rigorous evidence about the use of online models in lower income countries. To fill this gap in the research, I use a randomized design to examine the effectiveness of a blended model in undergraduate STEM courses in Mongolia. On average, students assigned to the online instructional format withdraw from courses at a higher rate; this finding is not observed among the highest achieving students, suggesting lower-ability students may encounter barriers to persistence under new online learning models. Nevertheless, overall course performance is equivalent between treatment and control, suggesting the online model may be as effective as face-to-face instruction at a lower cost. (As Provided).
AnmerkungenStanford Center for Education Policy Analysis. 520 Galvez Mall, CERAS Building, 5th Floor, Stanford, CA 94305. Tel: 650-736-1258; Fax: 650-723-9931; e-mail: contactcepa@stanford.edu; Web site: http://cepa.stanford.edu
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: