Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBae, Christine Lee; DeBusk-Lane, Morgan; Hayes, Kathryn N.
TitelStudent Engagement and Opportunities to Participate in Science Practices across Socioeconomically Diverse Schools
Quelle(2018), (14 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterMiddle School Students; Secondary School Science; Science Education; Science Process Skills; Socioeconomic Status; Science Activities; Student Participation; Classroom Environment; Learner Engagement
AbstractIn this mixed methods study we examined students' science engagement in relation to classroom opportunities to participate in science practices in a sample of middle school (N = 1613) students from 28 socioeconomically diverse schools in the western region of the United States. Students from high socioeconomic status (SES) schools reported significantly greater science engagement (across behavioral, affective, and cognitive dimensions) and more opportunities to participate in science practices compared to students from lower SES schools. Results also showed that school SES predicted opportunities to participate in science, and these opportunities in turn, predicted science engagement. Qualitative findings of student interviews revealed how dimensions of science engagement interacted with dimensions of science practices, aspects of the classroom environment, and school SES. (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: