Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inReardon, Sean F.
InstitutionStanford Center for Education Policy Analysis (CEPA)
TitelSchool Segregation and Racial Academic Achievement Gaps. CEPA Working Paper No. 15-12
Quelle(2015), (36 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; School Segregation; Racial Segregation; Racial Differences; Achievement Gap; Poverty; Correlation; Disadvantaged Schools; Multivariate Analysis; School Effectiveness; Desegregation Litigation; School Desegregation; Court Litigation
AbstractAlthough it is clear that racial segregation is linked to academic achievement gaps, the mechanisms underlying this link have been debated since Coleman published his eponymous 1966 report. In this paper, I examine 16 distinct measures of segregation to determine which is most strongly associated with academic achievement gaps. I find very clear evidence that one aspect of segregation in particular--the disparity in average school poverty rates between white and black students' schools--is consistently the single most powerful correlate of achievement gaps, a pattern that holds in both bivariate and multivariate analyses. This implies that high-poverty schools are, on average, much less effective than lower-poverty schools, and suggests that strategies that reduce the differential exposure of black, Hispanic, and white students to poor classmates may lead to meaningful reductions in academic achievement gaps. (As Provided).
AnmerkungenStanford Center for Education Policy Analysis. 520 Galvez Mall, CERAS Building, 5th Floor, Stanford, CA 94305. Tel: 650-736-1258; Fax: 650-723-9931; e-mail: contactcepa@stanford.edu; Web site: http://cepa.stanford.edu
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: