Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKusano, Stephanie M.; Conger, Amy J.; Wright, Mary C.
InstitutionUniversity of Michigan, Center for Research on Learning and Teaching (CRLT)
TitelDevelopment and Assessment of Collaboration, Teamwork, and Communication. TLTC Paper No. 4. CRLT Occasional Paper No. 35
Quelle(2016), (12 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCooperative Learning; Teamwork; Interpersonal Communication; Communication Skills; Teaching Methods; Skill Development; Evaluation Methods; Peer Evaluation; Scoring Rubrics; Pretests Posttests; Student Surveys; Michigan
AbstractThis Occasional Paper focuses on fostering and assessing collaboration, teamwork, and communication. This involves encouraging students to appreciate and leverage diverse contributions to a task, developing their ability to cooperate with others towards common purposes, and increasing their capacity to communicate effectively with teammates, clients, or stakeholders (Third Century Initiative Student Learning, http:// thirdcentury.umich.edu/student-learning/). Aligned with previous Transforming Learning for a Third Century (TLTC) occasional papers, the authors papers begin with a discussion of how the literature currently conceptualizes collaboration and teamwork, the role of communication skills during collaborative work, and a discussion of the importance of this goal for student development. A summary of different approaches to promoting this goal and a discussion of how to assess these skills follows. (ERIC).
AnmerkungenCenter for Research on Learning and Teaching (CRLT), University of Michigan. 1071 Palmer Commons, 100 Washtenaw Ave. Ann Arbor, MI 48109-2218. Tel: 734-764-0505; Fax: 734-647-3600; e-mail: crlt@umich.edu; Web site: http://crlt.umich.edu/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: