Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSheridan, Susan; Dynarski, Mark; Bovaird, James
InstitutionDecision Information Resources, Inc.; National Center for Research on Rural Education (R2Ed)
TitelStudying Educational Effectiveness in Rural Settings: A Guide for Researchers
Quelle(2017), (25 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Rural Schools; School Effectiveness; Guides; Educational Research; Effective Schools Research; Design Requirements; Best Practices; Research Design; Participant Characteristics; Recruitment; Program Implementation; Data Collection; Regional Characteristics; Educational Researchers
AbstractThis guide provides experienced education researchers with suggestions for conducting high-quality effectiveness studies to overcome research challenges common to rural settings. The guide addresses four factors that researchers must consider when conducting educational effectiveness research in rural settings: (1) study design, (2) recruitment of participants, (3) supporting and monitoring implementation of the intervention, and (4) data collection. The guide presents economical study designs that can help researchers achieve adequate statistical precision, use cost-effective strategies to support and monitor implementation, and develop alternative approaches for reducing the costs of data collection. [This guide was written with the assistance of Leslie Hawley, Amanda Witte, Shannon Holmes, Mike Coutts, and Ann Arthur]. (As Provided).
AnmerkungenDecision Information Resources, Inc. 3900 Essex Lane Suite 900, Houston, TX 77027. Tel: 713-650-1425; Fax: 713-650-1576; e-mail: info@dir-online.com; Web site: http://www.dir-online.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: