Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHenig, Jeffrey R.
InstitutionHarvard University, Graduate School of Education
TitelThe End of Exceptionalism in American Education: The Changing Politics of School Reform
Quelle(2013), (248 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISBN978-1-61250-512-1
SchlagwörterEducational Change; School Restructuring; Governance; School Administration; Decision Making; Futures (of Society); Politics of Education; Educational Policy; Educational History; Elementary Secondary Education
AbstractOver the past fifty years, the "special status" of education decision-making has been eroded. Once the province of local and state school boards, decisions about schools and schooling have begun to emerge in every level and branch of government. In "The End of Exceptionalism in American Education," Jeffrey R. Henig traces the roots of this tectonic shift in school governance. Carefully reasoned, astutely observed, and thoughtfully presented, this volume promises to become a classic work in our understanding of education policy--and an invaluable resource for those seeking to influence its future trajectory. (As Provided).
AnmerkungenHarvard Education Press. 8 Story Street First Floor, Cambridge, MA 02138. Tel: 888-437-1437; Tel: 617-495-3432; Fax: 978-348-1233; e-mail: hepg@harvard.edu; Web site: http://hepg.org/hep-home/home
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: