Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKhan, Zebun Nisa
TitelNeed for Improvement of Teacher Education in the New Millennium
Quelle1 (2013) 2, S.4-7 (4 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2376-7464
SchlagwörterTeacher Education Programs; Educational Improvement; Foreign Countries; Social Environment; Social Influences; Educational Quality; Lifelong Learning; Teacher Characteristics; Theories; Student Teaching; Teacher Competencies; Technological Literacy; Communication Skills; Teacher Evaluation; India
AbstractDrastic changes are required in the Teacher Education program in view of the ongoing changes in the social, cultural, economical, and political environment so that teacher could come to terms with the changing needs of contemporary Indian society. In the absence of the clarity of vision about the contemporary social environment, Teacher Education program fails to secularize the behavior of the society with social enlightenment. This article purports to highlight the need to improve the quality of Teacher Education programs. A teacher needs to be a learner for their whole life. Besides, the problems faced in the field and suggestions to rectify them are also discussed. (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: