Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enChiang, Hanley; Lipscomb, Stephen; Gill, Brian
InstitutionMathematica Policy Research, Inc.
TitelIs School Value Added Indicative of Principal Quality? Working Paper 12. Revised
Quelle(2014), (55 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterValue Added Models; Principals; Leadership Qualities; Leadership Effectiveness; Administrator Evaluation; Accountability; Academic Achievement; Longitudinal Studies; Mathematics Achievement; Reading Achievement; Outcomes of Education; Grade 4; Grade 8; School Effectiveness; Regression (Statistics); Equations (Mathematics); Public Schools; Scores; Observation; Educational Quality; Standardized Tests; Prediction; Pennsylvania
AbstractStates across the country are developing systems for evaluating school principals on the basis of student achievement growth. A common approach is to hold principals accountable for the value added of their schools--that is, schools' contributions to student achievement growth. In theory, school value added can reflect not only principals' effectiveness, but also other school-specific influences on student achievement growth that are outside of principals' control. In this paper, we isolate principals' effects on student achievement growth and examine the extent to which school value added captures the effects that principals persistently demonstrate. Using longitudinal data on the math and reading outcomes of 4th through 8th grade students in Pennsylvania, our findings indicate that school value added provides very poor information for revealing principals' persistent levels of effectiveness. (As Provided).
AnmerkungenMathematica Policy Research, Inc. P.O. Box 2393, Princeton, NJ 08543-2393. Tel: 609-799-3535; Fax: 609-799-0005; e-mail: info@mathematica-mpr.com; Web site: http://www.mathematica-mpr.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: