Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTipton, Elizabeth
InstitutionSociety for Research on Educational Effectiveness (SREE)
TitelSynthesizing Results from Replication Studies Using Robust Variance Estimation: Corrections When the Number of Studies Is Small
Quelle(2014), (10 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterReplication (Evaluation); Robustness (Statistics); Meta Analysis; Regression (Statistics); Effect Size; Sample Size; Probability; Error of Measurement; Error Correction; Simulation
AbstractReplication studies allow for making comparisons and generalizations regarding the effectiveness of an intervention across different populations, versions of a treatment, settings and contexts, and outcomes. One method for making these comparisons across many replication studies is through the use of meta-analysis. A recent innovation in meta-analysis is the introduction of a robust variance estimator (RVE) that allows for the inclusion of multiple, correlated effect sizes in a meta-analysis. While the RVE estimator is unbiased in large-samples, its small sample properties are often not ideal. This paper investigates possible approaches to adjusting the RVE estimator when the number of studies is small (less than 40), which is common in the both meta-analyses and replication studies in education. Results indicate that, even with m = 40 studies, the probability of a Type I error for the standard RVE estimator can be much larger than a = 0.05. For this reason the author argues that it is best if the corrections provided within the study are implemented in all RVE analyses, even those of moderate to large sizes. Tables and figures are appended. (ERIC).
AnmerkungenSociety for Research on Educational Effectiveness. 2040 Sheridan Road, Evanston, IL 60208. Tel: 202-495-0920; Fax: 202-640-4401; e-mail: inquiries@sree.org; Web site: http://www.sree.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: