Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enVellonen, Virpi; Kärnä, Eija; Virnes, Marjo
TitelSupporting the Strengths and Activity of Children with Autism in a Technology-Enhanced Learning Environment
Quelle(2013), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTechnology Uses in Education; Educational Technology; Technology Integration; Children; Autism; Pervasive Developmental Disorders; Action Research; Empowerment; Special Schools; Workstations; Qualitative Research; Video Technology
AbstractThis paper introduces four principles for the establishment of a technology-enhanced learning environment with and for children with autism spectrum disorders and presents results on how the principles were actualized in relation to children's actions in the environment. The study was conducted as action research premised on the children's active roles as participants and developers, the empowerment of children's strengths and creativity, and the modifiability and transformability of technology solutions. The learning environment consisted of four workstations: symbol matching, building with bricks, storytelling, and game playing. According to results, the strength-based approach and versatile technology solutions engaged children with autistic features as active participants and creative actors. This engagement is crucial for creating new possibilities for the children's education and everyday life. [For Full Proceedings, see: ED562107.] (As Provided).
AnmerkungenInternational Association for the Development of the Information Society. e-mail: secretariat@iadis.org; Web site: http://www.iadisportal.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: