Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStevens, Katharine B.; McShane, Michael Q.; Kelly, Andrew P.; Hess, Frederick M.
InstitutionAmerican Enterprise Institute for Public Policy Research
TitelEducation Agenda for the States. Fostering Opportunity from Pre-K through College
Quelle(2015), (17 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAgenda Setting; Educational Planning; Educational Policy; Educational Change; Change Strategies; Early Childhood Education; Instructional Design; Teacher Qualifications; School Community Programs; School Community Relationship; Elementary Secondary Education; Accountability; State Regulation; Outcomes of Education; Investment; School Choice; Higher Education; Transfer Policy; Entrepreneurship; Innovation
AbstractAbove all else, the American creed is one of liberty and opportunity. In the 21st century, whether the topic is economic opportunity, responsible citizenship, or political engagement, the role of education is more significant than ever before. That means political and civic leaders committed to a vision of opportunity--and especially to equal opportunity--have to be serious about improving education. To help state lawmakers and executives in their efforts to pursue the kinds of education reform needed to truly deliver on the promise of an opportunity society, the authors have penned some crucial dos and don'ts for K-12, higher education, and early-childhood education reform. The hope is that this brief can share some key lessons and point to some promising ideas. A list of additional resources is provided. (ERIC).
AnmerkungenAmerican Enterprise Institute for Public Policy Research. 1150 Seventeenth Street NW, Washington, DC 20036. Tel: 202-862-5800; Fax: 202-862-7177; Web site: http://www.aei.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: