Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enVillarreal, Rebecca C.; Santiago, Deborah A.
InstitutionExcelencia in Education
TitelFrom Capacity to Success: HSIs and Latino Student Success through Title V
Quelle(2012), (9 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcademic Achievement; Educational Quality; Hispanic American Students; College Students; Educational Attainment; Correlation; Success; Access to Education; Low Income Groups; At Risk Students; Federal Aid
AbstractLatinos are the second largest student population enrolled in higher education and the majority are concentrated in a small number of institutions--Hispanic-Serving Institutions (HSIs). Given the concentrated enrollment of Latinos at HSIs and the opportunity to increase Latinos' educational achievement, reviewing the link between capacity building, academic quality and student success for the Title V Developing HSIs program can inform more critical policy discussions of access to a quality education and ensuring college completion for more Latino and other low-income students. This brief examined the program investment of HSIs receiving federal funds under the Title V capacity building program within a six-year period and found many of these institutions are investing in efforts linked to improving student success. Appended are: (1) Full List of Allowable Activities from 1994-2008; and (2) Number of Title V Awards by Allowable Activity. (Contains 1 table, 1 graph and 11 endnotes.) (As Provided).
AnmerkungenExcelencia in Education. 1752 N Street NW 6th Floor, Washington, DC 20036. Tel: 202-778-8323; Fax: 202-955-5770; e-mail: contact@edexcelencia.org; Web site: http://www.EdExcelencia.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: