Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionNoel-Levitz, Inc.
TitelBack to the Present: Strategic Enrollment Planning for the Coming Demographic Change. Noel-Levitz White Paper
Quelle(2010), (16 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Student Attitudes; Colleges; Enrollment; Enrollment Trends; Higher Education; Demography; Graduation Rate; Migration Patterns; Economics; Family Income
AbstractDoes your campus' enrollment success depend on traditional-age students? Do you draw from one of the 39 states plus District of Columbia that will soon see significant changes in the numbers and make-up of direct-from-high-school students? Is your campus ready for these changes? Campus administrators are regularly reminded to keep an eye on long-range demographic projections when planning for the future; that's only prudent when making decisions about policies and facilities that may be developed over a period of several years, most would agree. Currently, institutions of higher education--most notably the large group of four-year private and public colleges and universities that rely on traditional-age students--are well-advised to drop the binoculars and take a close look at the next five-to-ten-year span. What lies directly ahead is a demographic trough more pronounced than any experienced in recent decades--and one that urges strategic enrollment planning to position institutions for stability and success. This paper looks at those trends and outlines strategies for coping with these challenges. (Contains 5 tables.) (As Provided).
AnmerkungenNoel-Levitz, Inc. 2350 Oakdale Boulevard, Coralville, IA 52241. Tel: 800-876-1117; Tel: 319-626-8380; Fax: 319-626-8388; e-mail: contactus@noellevitz.com; Web site: http://www.noellevitz.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: