Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFranklin, Barry M.
TitelCurriculum, Community, and Urban School Reform. Secondary Education in a Changing World
Quelle(2012), (272 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISBN0-2303-3845-3; 978-0-2303-3845-6
SchlagwörterUrban Schools; School Restructuring; Compensatory Education; Community Control; Educational Change; Change Strategies; Textbook Content; Partnerships in Education; Communities of Practice; Conflict; School Effectiveness; Race; Curriculum Development; School Community Relationship; Relevance (Education); Educational Administration; Secondary Education
AbstractBarry M. Franklin's new work uses the concept of community as a lens for interpreting urban school reform since 1960. Focusing on the curriculum and employing case studies, he applies the concept to reform initiatives in a number of city school systems. Included are compensatory education, community control, mayoral takeovers, educational partnerships, and smaller learning communities. This comprehensive work concludes with a consideration of how we can employ the concept of cosmopolitanism to change the idea of community for a twenty-first century, globalized world and its schools. (As Provided).
AnmerkungenPalgrave Macmillan. 175 Fifth Avenue, New York, NY 10010. Tel: 888-830-8477; Fax: 800-672-2054; Web site: http://www.palgrave-usa.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: