Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWillink, Kate
TitelBringing Desegregation Home: Memories of the Struggle toward School Integration in Rural North Carolina. Palgrave Studies in Oral History
Quelle(2009), (240 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISBN0-2306-1135-4
SchlagwörterSchool Desegregation; School Segregation; Public Schools; Rural Schools; Educational History; Local History; Social Change; Social Capital; Cultural Capital; Memory; Whites; African Americans; Oral History; North Carolina
AbstractIn 1954, the U.S. Supreme Court ordered states to eliminate racial segregation in public schools with "all deliberate speed." Nonetheless, many all-white school boards in "progressive" North Carolina delayed "de jure" segregation for decades and condoned elements of "de facto" segregation that persist today. This intimate study exposes the turmoil that the Court's decision unleashed in the quiet rural community of Camden County. Here brave students, parents, teachers, and principals all tell their fascinating stories, filled with pride, disappointment, humor, and terror. It uncovers a striking gap between black and white memories and raises questions about how we can progress toward an integrated society today. (As Provided).
AnmerkungenPalgrave Macmillan. 175 Fifth Avenue, New York, NY 10010. Tel: 888-830-8477; Fax: 800-672-2054; Web site: http://www.palgrave-usa.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: