Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFiester, Leila
InstitutionAnnie E. Casey Foundation
TitelEarly Warning! Why Reading by the End of Third Grade Matters. KIDS COUNT Special Report
Quelle(2010), (62 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Low Income; Dropouts; Children; Low Income Groups; Reading Achievement; Achievement Gap; Achievement Gains; Reading Improvement; Expectation; Elementary School Students; Attendance; Reading Instruction; Limited English Speaking; Body Weight; Preschool Children; Preschool Education; Elementary Education; Statistical Data; Grade Repetition; United States; National Assessment of Educational Progress
AbstractOver the past decade, Americans have become increasingly concerned about the high numbers--and costs--of high school dropouts. The time is now to build a similar consensus around this less-recognized but equally urgent fact: The pool from which employers, colleges, and the military draw is too small, and still shrinking, because millions of American children get to fourth grade without learning to read proficiently. And that puts them on the dropout track. This special report highlights the causes and consequences of low reading proficiency and proposes some essential steps toward closing the gap between those who can and cannot read proficiently, raising the bar for what people expect all American children to know and be able to do, and improving the overall achievement of children from low-income families. (Contains 3 tables, 1 figure, and 115 endnotes.) (ERIC).
AnmerkungenAnnie E. Casey Foundation. 701 Saint Paul Street, Baltimore, MD 21202. Tel: 410-547-6600; Fax: 410-547-6624; Web site: http://www.aecf.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: