Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTyler, John H.; Murnane, Richard J.; Willett, John B.
InstitutionNational Center for the Study of Adult Learning and Literacy
TitelEstimating the Labor Market Signaling Value of the GED
Quelle(2000), (3 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterHigh School Equivalency Programs; Labor Market; Education Work Relationship; Economic Impact; Income; Whites; Minority Groups; Dropouts; Human Capital; Research Methodology; Bias; General Educational Development Tests
AbstractWhile many previous studies have examined the economic impact of the General Educational Development (GED) on labor market outcomes, the results from these studies are all based on regression analyses that employ questionable comparison groups. As a result, all previous studies of the economic impact of the GED likely suffer from "selectivity bias." Using new and powerful data and a methodology that relies on interstate variation in GED passing standards to address selectivity bias issues, the authors find that the GED has a large impact on the earnings of young white dropouts who chose to obtain the credential and whose scores place them on the margin of passing. While they find no statistically discernible effect of the GED on the earnings of young minority dropouts, this does not rule out a positive impact of the GED on higher scoring minority dropouts nor a positive impact on the earnings of minorities via a human capital route. (ERIC).
AnmerkungenNational Center for the Study of Adult Learning and Literacy (NCSALL). 44 Farnsworth Street, Boston, MA 02210. Tel: 617-482-9485; e-mail: ncsall@worlded.org; Web site: http://www.ncsall.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: