Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionAmerican Youth Policy Forum
TitelLinking Secondary and Postsecondary Systems: Lessons from Indiana. Issue Brief
Quelle(2009), (9 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterArticulation (Education); Developmental Continuity; Secondary Education; Transitional Programs; Postsecondary Education; Field Trips; Human Capital; Youth; High Schools; Alignment (Education); Dual Enrollment; Professional Development; Educational Policy; Colorado; District of Columbia; Hawaii; Indiana; Minnesota; Utah
AbstractThis issue brief is focused on policies and practices that improve college and career readiness by strengthening the transition from high school to postsecondary education. The brief is largely based on a February, 2009 American Youth Policy Forum (AYPF) field trip to Indiana, and details the cross-system efforts implemented to help more of the state's students access and succeed in college and the workforce. This issue brief frames the overall issue of linking the secondary and postsecondary systems and describes the elements of success in Indiana including cross-system collaboration to align high school education with skills and knowledge needed at the postsecondary level and in the workplace; use of acceleration mechanisms and other academic strategies to bridge the educational systems; innovative approaches for teacher preparation and professional development; and the state's ongoing efforts to develop a data system linking K-12, higher education, and the labor market. (Contains 2 endnotes.) (As Provided).
AnmerkungenAmerican Youth Policy Forum. 1836 Jefferson Place NW, Washington, DC 20036. Tel: 202-775-9731; Fax: 202-775-9733; e-mail: aypf@aypf.org; Web site: http://www.aypf.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: