Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inOlabisi, Oyebola
InstitutionFederal Reserve Bank of Boston, MA.
TitelNew Hampshire's Quest for a Constitutionally Adequate Education. Discussion Paper 06-2
Quelle(2006), (15 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterDiscussion; Court Litigation; Public Education; Educational Finance; Educational Quality; Equal Education; Educational Equity (Finance); Financial Support; State Legislation; Educational Legislation; Constitutional Law; State Government; Government Role; Educational Improvement; Taxes; New Hampshire
AbstractA September 8, 2006, ruling by the New Hampshire Supreme Court that the state's current education financing system is unconstitutional was the latest in a long string of court decisions, legislative responses, and subsequent court opinions that have made school funding one of the state's most contentious issues. This report summarizes how the issue of defining and funding an adequate public education reached this point in New Hampshire. It describes key legal findings and other background behind the string of court decisions defining a constitutional educational system. It examines major education funding bills proposed since the 1997 "Claremont ruling," assessing whether they would likely meet the state's constitutional requirements. Two appendices are included: (1) Key New Hampshire court decisions on education funding; and (2) Key New Hampshire education legislation. (Contains 21 footnotes.) (ERIC).
AnmerkungenFederal Reserve Bank of Boston. P.O. Box 55882, Boston, MA 02205. Tel: 617-973-3000; Tel: 617-973-3397; e-mail: boston.library@bos.frb.org; Web site: http://www.bos.frb.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: