Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inVanTassel-Baska, Joyce
InstitutionNational Research Center on the Gifted and Talented
TitelContent-based Curriculum for Low Income and Minority Gifted Learners
Quelle(2003), (84 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterGifted Disadvantaged; Curriculum Development; Low Income; Minority Groups; Teacher Collaboration; Talent
AbstractThis monograph addresses planning and developing curricula for low income and minority gifted learners. Issues discussed include collaboration among professionals working with these students, choice of school program delivery models, involvement of parent and community support systems in nurturing potential, and curriculum interventions directed toward the needs and profiles of this population. Section I focuses on definitions of low income and minority groups as the terms relate to gifted and talented students, intervention strategies, and collaboration among professionals. Section II describes characteristics of low income and minority gifted learners, and Section III presents model interventions to be used with this population. Finally, new directions for future curriculum and program design for use with low income and minority gifted learners are discussed. Three appendixes are included: (1) Interventions With Low Income and Minority Students Affecting Achievement and Motivation; (2) Effective Educational Interventions for Minority and Low Socioeconomic Learners; and (3) Libraries Link Learning (LLL) Sample Sessions. (Contains 1 figures.) (As Provided).
AnmerkungenNational Research Center on the Gifted and Talented. University of Connecticut, 2131 Hillside Road Unit 3007, Storrs, CT 06269-4676. Tel: 860-486-4676; Fax: 860-486-2900; Web site: http://www.gifted.uconn.edu/nrcgt.html
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: