Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionArizona State University, Morrison Institute for Public Policy
TitelGreat Expectations: Arizona Teens Speak Up. Forum 411. Edition 1, Issue 4
Quelle(2009), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Adolescents; Surveys; Adolescent Attitudes; Religion; Educational Improvement; Dropouts; Police; Friendship; Parent Child Relationship; World Views; Technology; Ethics; Risk; Poverty; Arizona
AbstractThis fourth issue of Morrison Institute for Public Policy's "Forum 411" quarterly briefing series offers insights into Arizona's 600,000-plus adolescents from professionals who work with them every day and from teens themselves. Presented herein are the findings of a survey on what teens think about their lives and the major issues facing the nation today. Data is given on Arizona teens views on (1) their idea of a good life; (2) outlook on friends, parents, and the police; (3) why teens get in trouble with the law; (4) why teens drop out of school; (5) how best to improve their quality of education; (6) their outlook on religion; and (7) their stand on religion and national issues. The survey, completed by more than 900 teenagers across the state, offers a largely positive image of Arizona's adolescents. (Contains 3 footnotes.) [Support for "Forum 411" is provided by Westcor.] (ERIC).
AnmerkungenMorrison Institute for Public Policy, Arizona State University. P.O. Box 874405, 215 East 7th Street Suite 203, Tempe, AZ 85287-4405. Tel: 480-965-4525; Fax: 480-965-9219; e-mail: morrison.institute@asu.edu; Web site: http://www.morrisoninstitute.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: