Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStanley, Kylie R.; Spradlin, Terry E.; Plucker, Jonathan A.
InstitutionIndiana University, Center for Evaluation and Education Policy
TitelCalculating High School Graduation Rates. Education Policy Brief. Volume 6, Number 5, Spring 2008
Quelle(2008), (12 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCohort Analysis; High School Students; Graduation Rate; Dropout Prevention; Dropouts; Computation; Educational Attainment; Education Work Relationship; Research Methodology; Evaluation Methods; High School Equivalency Programs; Equivalency Tests; Minority Groups; State Legislation; Federal Legislation; Indiana
AbstractReports consistently demonstrate that the attainment of a high school diploma is not simply of value to the individual student, but that the benefit of a high school diploma is reaped by the graduate's community as well. Most educators readily acknowledge the importance of dropout prevention and the significance of a high school diploma. A corresponding issue is the accuracy with which dropout and graduation rates are calculated. This policy brief examines various calculation methods, the history behind the use of particular methodologies, and the strong nationwide trend toward a cohort rate. The report also examines Indiana legislation that has shaped the Indiana graduation rate methodology. Advocacy for a uniform national methodology is also discussed. Five web resources are included. (Contains 37 endnotes and 3 tables.) (ERIC).
AnmerkungenCenter for Evaluation and Education Policy. 509 East Third Street, Bloomington, IN 47401-3654. Tel: 800-511-6575; Tel: 812-855-4438; Fax: 812-856-5890; e-mail: ceep@indiana.edu; Web site: http://www.ceep.indiana.edu
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: