Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionNational Forum on Early Childhood Program Evaluation
TitelDo Disadvantaged Neighborhoods Affect Children's Verbal Skills? Evaluation Science Brief
Quelle(2008), (3 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAfrican American Children; Neighborhoods; Economically Disadvantaged; Academic Achievement; Verbal Ability; Language Skills; Racial Differences; Socioeconomic Influences; Achievement Gap; Environmental Influences; Urban Areas; Illinois; Wechsler Intelligence Scale for Children; Wide Range Achievement Test
Abstract"Evaluation Science Briefs" summarize the findings and implications of a recent study evaluating the effects of an early childhood program or environment. This Brief evaluates the study "Durable Effects of Concentrated Disadvantage on Verbal Ability Among African-American Children" (R. Sampson; R. Sharkey; and S. Raudenbush.) Racial and economic disparities in academic achievement continue to exist throughout our school systems. Findings from this study suggest that, for some groups of children (in particular, African Americans), moving out of disadvantaged neighborhoods may be one means of shrinking those gaps. In addition, it is possible that the negative effects of living in disadvantaged neighborhoods--as well as the positive effects of leaving them--may not show up until several years have passed. (ERIC).
AnmerkungenNational Forum on Early Childhood Program Evaluation. Available from: Center on the Developing Child at Harvard University. 50 Church Street 4th Floor, Cambridge, MA 02138. Tel: 617-496-0578; Fax: 617-496-1229; e-mail: developingchild@harvard.edu; Web site: http://www.developingchild.harvard.edu
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: