Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLips, Dan; Feinberg, Evan
InstitutionHeritage Foundation
TitelImproving Education in the Nation's Capital: Expanding School Choice. Backgrounder. No. 2137
Quelle(2008), (12 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Urban Schools; Public Schools; School Choice; Charter Schools; Scholarships; Educational Policy; Special Needs Students; Tax Credits; Incentives; Tutoring; Summer Schools; Foster Care; Homeless People; Academic Achievement; Educational Finance; Educational Change; District of Columbia
AbstractThe Washington, D.C. school system has a long history of poor academic achievement; however, over the past decade, the District of Columbia has made strides in offering families greater choice about which schools their children attend, thanks to a strong charter school law and the federally funded D.C. Opportunity Scholarship Program. District leaders and Members of Congress should implement policies to give all District families the opportunity to choose good schools for their children. Specifically, Congress and local policymakers should: (1) strengthen and expand the D.C. Opportunity Scholarship Program; (2) offer scholarships for students with special needs; (3) offer scholarships to foster children and homeless children; (4) offer District taxpayers tuition and/or scholarship tax credits; (5) offer District taxpayers tax incentives for contributions to education savings accounts; and (6) offer tutoring and summer school scholarships. (Contains 78 footnotes and 2 charts.) (ERIC).
AnmerkungenHeritage Foundation. 214 Massachusetts Avenue NE, Washington, DC 20002-4999. Tel: 202-546-4400; Fax: 202-546-8328; e-mail: info@heritage.org; Web site: http://www.heritage.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: