Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGriph, Gerald W.
TitelNew Mexico Standards Based Assessment (NMSBA) Technical Report: 2006 Spring Administration
Quelle(2006), (319 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Interrater Reliability; Standard Setting; Measures (Individuals); Scoring; Raw Scores; Item Response Theory; Academic Standards; Test Construction; Computation; Test Reliability; Test Validity; Error of Measurement; Test Items; Goodness of Fit; Reading Achievement; Mathematics Achievement; Spanish; English; Psychometrics; Public Education; Student Evaluation; Cutting Scores; New Mexico
AbstractThe purpose of the NMSBA technical report is to provide users and other interested parties with a general overview of and technical characteristics of the 2006 NMSBA. The 2006 technical report contains the following information: (1) Test development; (2) Scoring procedures; (3) Calibration, scaling, and equating procedures; (4) Standard setting; (5) Reliability; and (6) Validity. Six appendices provide additional statistical information for the spring 2006 administration: (1) Number of items and points addressing each of the New Mexico Standards and Benchmarks: (2) Raw score to scale score conversion tables and standard errors of measurement; (3) Raw and scale score frequency distributions; (4) Performance level percentages by subgroups; (5) Inter-rater reliability information; and (6) Classical test theory item statistics and item response theory model parameter estimates with fit indices. (Contains 5 figures and 185 tables.) [Prepared by Harcourt Assessment, Inc for the New Mexico Public Education Department.] (ERIC).
AnmerkungenNew Mexico Public Education Department. 300 Don Gaspar, Santa Fe, NM 87501-2786. Tel: 505-827-5800; Web site: http://www.ped.state.nm.us/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: