Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSable, Jennifer; Gaviola, Nick; Hoffman, Lee
InstitutionInstitute of Education Sciences (ED), Washington, DC.; Education Statistics Services Inst., Washington, DC.
TitelNumbers and Rates of Public High School Dropouts: School Year 2004-05. First Look (NCES 2008-305)
Quelle(2007), (35 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Public Schools; High School Students; Dropouts; Dropout Rate; Racial Differences; Gender Differences; Regional Characteristics; National Surveys
AbstractThe Common Core of Data (CCD) is an annual universe collection of public elementary and secondary education data that is administered by the National Center for Education Statistics (NCES) and its data collection agent, the U.S. Census Bureau. Data for the CCD surveys are provided by state education agencies (SEAs). This report presents findings on the numbers and rates of public school students who dropped out of school in school years 2002-03, 2003-04, and 2004-05, using data from the "CCD State-Level Public-Use Data File on Public School Dropouts" for these years. The report also used the "Local Education Agency-Level Public-Use Data File on Public School Dropouts: School Year 2004-05," and the "NCES Common Core of Data Local Education Agency Universe Survey Dropout and Completion Restricted-Use Data File: School Year 2004-05." (Contains 7 tables and 1 related data file for all CCD surveys used in this report. Appended are: (1) Methodology and Technical Notes; and (2) Common Core of Data Glossary.) (ERIC).
AnmerkungenNational Center for Education Statistics. Available from: ED Pubs. P.O. Box 1398, Jessup, MD 20794-1398. Tel: 877-433-7827; Web site: http://nces.ed.gov/help/orderinfo.asp
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: