Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJennings, Wayne
InstitutionDesign Share, Minneapolis, MN.
TitelCommunity Learning Centers
Quelle(2005), (19 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEducational Change; School Restructuring; Charter Schools; Lifelong Learning; Citizenship; Experiential Learning; Student Centered Curriculum; Faculty Advisers; Staff Development; Educational Technology; Integrated Services; Governance; School Administration; School Choice; Educational Facilities; Salaries; School Personnel; Financial Support; Educational Objectives; Student Evaluation; Parent Participation
AbstractThe Community Learning Centers plan provides a systemically changed model for the 21st century. This top-to-bottom transformation of current education addresses all aspects of schools with a detailed framework to guide serious educational reformers. This fresh approach to principles of learning, curriculum, staffing, facilities, student as resource, parent roles, technology, staff development and more makes it possible to accomplish for all students the three major goals of education: responsible citizenship, productive work and lifelong learning. Generated with a large grant and based on sound research, the Community Learning Centers program gives courageous school and community leaders the background and practical information to create high performance schools. (Contains 3 figures.) [This essay was first published by Lawrence Erlbaum Associates, Inc., 10 Industrial Avenue, Mahwah, NJ 07430-2262 as a chapter in Bold Plans for School Restructuring edited by Sam Stringfield, Steven Ross and Lana Smith, 1998.] (Author).
AnmerkungenDesignShare. 4937 Morgan Avenue South, Minneapolis, MN 55409-2251. Tel: 612-929-6129; Tel: 612-929-3520; Web site: http://www.designshare.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: