Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenGarner, Barbara (Hrsg.)
InstitutionNational Center for the Study of Adult Learning and Literacy, Boston, MA.
TitelFocus on Basics: Connecting Research & Practice. Volume 8, Issue C
Quelle(2006), (24 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdministrators; Distance Education; Adult Learning; Adult Basic Education; Literacy Education; Adult Literacy; Curriculum Design; Dropout Attitudes; Dropout Characteristics; Independent Study; Home Study; Educational Television; Telecourses; Certification; High School Equivalency Programs; Enrollment Rate; Postsecondary Education; Dropouts; Student Educational Objectives; Access to Health Care; Theory Practice Relationship; Educational Research; Information Dissemination; General Educational Development Tests
Abstract"Focus on Basics" is the quarterly publication of the National Center for the Study of Adult Learning and Literacy. It presents best practices, current research on adult learning and literacy, and how research is used by adult basic education teachers, counselors, program administrators, and policymakers. Articles appearing in this issue are: (1) More Curriculum Structure: A Response to "Turbulence" (John Strucker); (2) Self-Study: Broadening the Concepts of Participation and Program Support (Stephen Reder and Clare Strawn); (3) Distance Learning as a Backup (Lauri McLellan Schoneck); (4) The GED via TV (Molly K. Robertson); (5) Is the GED an Effective Route to Postsecondary Education? A Conversation with John Tyler (Barbara Garner); (6) Navigating Healthcare (Jennie E. Anderson and Rima Rudd); and (7) Effective Research Dissemination: Lessons from NCSALL (Cristine Smith, Mary Beth Bingman, and Kaye Beall). (ERIC).
AnmerkungenNational Center for the Study of Adult Learning and Literacy (NCSALL). 44 Farnsworth Street, Boston, MA 02210. Tel: 617-482-9485; e-mail: ncsall@worlded.org; Web site: http://www.ncsall.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: