Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCampbell, C. Dean; Sanchez, George J.; Tierney, William G.
TitelThe Road Ahead: Improving Diversity in Graduate Education
Quelle(2004), (28 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterPolicy Analysis; Graduate Students; Graduate Study; Diversity (Faculty); Minority Group Teachers; Cultural Pluralism; Diversity (Institutional); Postsecondary Education; Higher Education; Minority Groups; Demography; Educational Policy; California
AbstractThis publication offers an overview of the state of diversity in graduate education and considers the racial and ethnic makeup of the nation's faculty. It then offers recommendations for how to improve graduate education of students of color. The monograph is designed to help faculty, administrators and policy makers by offering strategies that might be utilized to enable more graduate students of color to assume positions in the professoriate. The recommendations are based on a three-year study conducted within the Center for Higher Education Policy Analysis at the University of Southern California. Its intent is to add to the ongoing discussion about how to improve the academy in general, and how to increase the presence of scholars of color in postsecondary institutions in particular. The monograph presents background, baseline data, and strategies for improving diversity in graduate education. It also contains a foreword, acknowledgements, annotated bibliography, references, and an appendix showing author profiles. (Contain 5 tables.) (ERIC).
AnmerkungenCenter for Higher Education Policy Analysis (CHEPA). University of Southern California, Rossier School of Education, 3470 Trousdale Parkway, Waite Phillips Hall 701, Los Angeles, CA 90089-4037. Tel: 213-740-7218; Fax: 213-740-3889; e-mail: chepa@usc.edu; Web site: http://www.usc.edu/dept/chepa
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: