Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLaird, Jennifer; DeBell, Matthew; Chapman, Chris
InstitutionNational Center for Education Statistics (ED), Washington, DC.; MPR Associates, Berkeley, CA.; American Institutes for Research, Washington, DC.
TitelDropout Rates in the United States: 2004. NCES 2007-024
Quelle(2006), (71 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; High Schools; Dropouts; Dropout Rate; Graduation Rate; Student Characteristics; High School Graduates; High School Students; Gender Differences; Age Differences; Racial Differences; Family Income; United States
AbstractThis report builds upon a series of National Center for Education Statistics (NCES) reports on high school dropout and completion rates that began in 1988. It presents estimates of most rates in 2004, provides data about trends in dropout and completion rates over the last three decades (1972-2004), and examines the characteristics of high school dropouts and high school completers in 2004. Four rates are presented to provide a broad picture of high school dropouts and completers in the United States, with each contributing unique information: (1) the event dropout rate; (2) the status dropout rate; (3) the status completion rate; and (4) the averaged freshman graduation rate. Appended are: (1) Technical Notes and Glossary; and (2) Standard Error Tables. (Contains 25 tables, 3 figures, and 25 footnotes.) [For "Dropout Rates in the United States: 2002 and 2003. E.D. TAB," see ED492587.] (ERIC).
AnmerkungenED Pubs. P.O. Box 1398, Jessup, MD 20794-1398. Tel: 877-433-7827; Web site: http://www.edpubs.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: