Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDeviney, Frances; Cavazos, Leticia
InstitutionCenter for the Public Policy Priorities, Austin, TX.
TitelThe High Cost of Dropping Out: How Many? How Come? How Much? A Texas KIDS COUNT Special Report
Quelle(2006), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Dropouts; Graduation; Dropout Rate; High School Students; Student Attrition; Texas; United States
AbstractEvery May, hundreds of thousands of Texas high school seniors don caps and gowns to celebrate an academic rite of passage: high school graduation. Texas' youth face a rapidly changing world, one increasingly dependent upon education as the cornerstone for economic success. Without the skills to succeed in the nation's new economy, students who leave without a diploma face a lifetime of limited opportunities and low earnings. The variety of ways that the dropout rate is calculated has generated controversy over the last several years, both in Texas and the United States. Using the most recent data available, this document provides an overview of how the dropout rate is measured in Texas, as well as data on who is dropping out and why. The costs and benefits of keeping dropouts in school are also examined. (Contains 52 endnotes.) [This report was produced by the Center for Public Policy Priorities.] (ERIC).
AnmerkungenCenter for Public Policy Priorities. 900 Lydia Street, Austin, TX 78702. Tel: 512-320-0222; Fax: 512-320-0227; Web site: http://www.cppp.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: