Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enClotfelter, Charles T.; Ladd, Helen F.; Vigdor, Jacob L.
InstitutionNational Bureau of Economic Research, Cambridge, MA.
TitelTeacher-Student Matching and the Assessment of Teacher Effectiveness. NBER Working Paper No. 11936
Quelle(2006)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterGrouping (Instructional Purposes); Bias; Grade 5; Teacher Qualifications; Academic Achievement; Teacher Effectiveness; Teacher Evaluation; Public Schools; North Carolina
AbstractWe use administrative data on North Carolina public schools to document the tendency for more highly qualified teachers to be matched with more advantaged students, and we measure the bias this pattern generates in estimates of the impacts of various teacher qualifications on student achievement. One of the strategies we use to minimize this bias is to restrict the analysis to schools that assign students to classrooms in a manner statistically indistinguishable from random assignment. Using data for 5th grade, we consistently find significant returns to teacher experience in both math and reading and to licensure test scores in math achievement. We also find that the returns in math are greater for socioeconomically advantaged students, a finding that may help explain why the observed form of teacher-student matching persists in equilibrium. (Author).
AnmerkungenNational Bureau of Economic Research, 1050 Massachusetts Ave., Cambridge, MA 02138-5398. Tel: 617-588-0343; Web site: http://www.nber.org.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: