Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWest, Martin R.; Peterson, Paul E.
InstitutionHarvard Univ., Cambridge, MA. Kennedy School of Government.
TitelThe Efficacy of Choice Threats within School Accountability Systems: Results from Legislatively Induced Experiments. PEPG 05-01
Quelle(2005), (26 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterFederal Legislation; Scores; Educational Vouchers; Accountability; School Choice; State Legislation; African Americans; Testing; Academic Achievement; Florida
AbstractStigma and school voucher threats under a revised 2002 Florida accountability law have positive impacts on student performance. Stigma and public school choice threats under the U.S. federal accountability law, No Child Left Behind, do not have similar effects in Florida. Significant impacts of stigma, when combined with the voucher threat, are observed on the test score performance of African Americans, those eligible for free lunch, and those with the lowest initial test scores. No significant impacts of the voucher threat on the performances of whites and Hispanics are detected. Estimations rely upon individual-level data and are based upon regression analyses that exploit artificial distinctions created by cliffs within the accountability regimes. (Contains 1 appendix & 12 tables.) [Financial support for this report also provided by the National Research and Development Center on School Choice, Competition, and Achievement.] (Author).
AnmerkungenProgram on Education Policy and Governance, Harvard University, Kennedy School of Government, 79 John F. Kennedy Street, Taubman 304, Cambridge, MA 02138. Tel: 617-495-7976; Fax: 617-496-4428; e-mail: pepg@fas.harvard.edu.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: