Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enChristina, Rachel; Nicholson-Goodman, JoVictoria
InstitutionRand Corp., Santa Monica, CA.
TitelGoing to Scale with High-Quality Early Education
Quelle(2005), (101 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterPreschool Education; Educational Quality; State Standards; Educational Policy; Program Development; Equal Education; Preschool Children; School Readiness; Public Education; Educational Finance; Access to Education
AbstractThis report is an initial effort to describe efforts of a number of states that are seeking to create statewide systems of high-quality pre-kindergarten services, as well as some of the progress they have made in doing so. Focusing on the efforts of a sample of eight U.S. states, it examines the policy choices that states have made when implementing pre-K in an environment of fiscal uncertainty and discusses policy and practice issues identified by respondents in the sector. Funding for this research was provided by The Heinz Endowments and The David and Lucile Packard Foundation. This report should be of interest to policymakers and other stakeholders who are seeking to ensure that scaled-up pre-K is of high quality. (ERIC).
AnmerkungenRAND Corporation, 1776 Main Street, Santa Monica, CA 90401-3208. Tel: 310-393-0411.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: