Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLu, Wei-Hsin; Yang, Chia-Chi; Peng, Hsinyi; Chou, Chien
InstitutionAssociation for Educational Communications and Technology, Washington, DC.
TitelThe Impact of Computer-Mediated Intercultural Communication on Learner's Cultural Awareness and Sensitivity: A Case Study
[Konferenzbericht] 27th, Chicago, IL, October 19-23, 2004.
Quelle(2004), (7 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterForeign Countries; Self Evaluation (Individuals); Grade 10; Travel; Cultural Awareness; Intercultural Communication; Student Attitudes; High School Students; Computer Mediated Communication; Program Effectiveness
AbstractThis study examined the changes in the level of intercultural competence of high school students that had participated in a transnational project where technology was utilized to exchange information, ideas, and create a final web-based product. Participants of the study included 162 tenth grade students from three different high schools located in the U.S. and Taiwan. Data was collected from pre and post self assessment surveys and in-depth interviews with selected participants. Results show that American students as well as students with prior travel abroad experience had higher levels of intercultural competence compared to Taiwanese students and students with no travel experience. It was discovered that prevalent language barriers had prohibited the communication and collaboration between the participating students. (ERIC).
AnmerkungenAssociation for Educational Communications and Technology. 1800 North Stonelake Drive Suite 2, Bloomington, IN 47408. Tel: 877-677-2328; Tel: 812-335-7675; e-mail: aect@aect.org; Web site: http://www.aect.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: