Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDorn, Sherman
InstitutionArizona State Univ., Tempe. Education Policy Studies Lab.
TitelAlternatives for Florida's Assessment and Accountability System. Policy Brief.
Quelle(2004), (32 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterFederal Legislation; Educational Legislation; Academic Standards; Student Evaluation; Rewards; Public Education; Academic Achievement; Accountability; Change Strategies
AbstractThere is broad agreement that public education must be accountable. Florida's current accountability system is, however, not the only model available. Accountability does not have to mean tax money provided or withheld on the basis of test scores. This brief describes the current federal mandates for state accountability, professional standards for testing and accountability, and testing and accountability options that currently exist or have existed in practice outside Florida. The No Child Left Behind Act does not bind states to their current plans indefinitely. Florida, therefore, has considerable freedom to change its current assessment and accountability system. The state is free to create alternatives to those components of its accountability system which are ineffective while retaining those that work well. This brief recommends that Florida continue to track student achievement and provide technical assessment assistance to low-performing schools. (Author).
AnmerkungenEducation Policy Studies Laboratory, Division of Educational Leadership and Policy Studies, College of Education, Arizona State University, P.O. Box 872411, Tempe, AZ 85287-2411. Tel: 480-965-1886; Fax: 480-965-0303; e-mail: epsl@asu.edu; Web site: http://edpolicylab.org.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: