Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enReardon, Sean F.; Galindo, Claudia
TitelDo High-Stakes Tests Affect Students' Decisions To Drop Out of School? Evidence from NELS. Working Paper.
[Report No.: PRI-WP-03-01
Quelle(2002), (30 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterDropout Characteristics; Dropout Rate; Exit Examinations; Grade Point Average; High Risk Students; High Stakes Tests; Low Achievement; Low Income Groups; Secondary Education; Socioeconomic Status; Student Evaluation
AbstractThis paper considers the effect of high stakes promotion tests on early high school dropout patterns. Analysis of data from the National Educational Longitudinal Survey of 1988, a nationally representative survey of 8th grade students in the United States, indicates that the presence of an 8th grade promotion test requirement is strongly associated with an increased probability of dropping out. This association persists even after controlling for a moderate range of school and individual level characteristics associated with dropping out. The difference in dropout rates between students taking and not taking promotion tests is not trivial, particularly for students with low achievement, low grade point average, and low socioeconomic status, where the difference in dropout probabilities is as much as two percentage points. (Contains 18 references.) (SM)
AnmerkungenPopulation Research Institute, Pennsylvania State University, 601 Oswald Tower, University Park, PA 16802-6411. Tel: 814-865-0486; Web site: http://www.pop.psu.edu.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: