Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enZoreda, Margaret Lee; Revilla, Teresa Flores
TitelInterculturalidad y anglofonia en la ensenanza del ingles como lengua extranjera (Interculturalism and Anglophone Studies in the Teaching of English as a Foreign Language).
Quelle(2003), (12 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Sprachespanisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Stellungnahme; Cultural Awareness; Cultural Context; English (Second Language); Higher Education; Intercultural Communication; Second Language Instruction; Teaching Methods
AbstractThis article, written in Spanish, proposes to incorporate the subject "Anglophonism" into the curriculum of English as a Foreign Language (EILE) with a view to providing universities with an intercultural division. It provides a brief summary of John Dewey's philosophy with regard to anthropology, politics, and education. It explains the term "anglophonism," the study of the English language in a cultural context, and its relevance for EILE in setting up anglophone studies. Finally, emphasizes the importance of postcolonial English-speaking literature for providing students with thoughts on intercultural issues. (AS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: