Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMcGinnis, J. Randy
TitelElementary Science Teacher Education: Contemporary Issues and Practice. "Cultural Considerations".
Quelle(2002), (15 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Educational Change; Elementary Education; Elementary School Science; Elementary School Teachers; School Culture; Science Instruction; Teacher Education Programs
AbstractHow new, reform-oriented elementary teachers teach science in schools that are situated in extant cultures is of great interest to the science education research community as well as to the community at large concerned with continuous teacher education. This paper delimits and summarizes research directions from the cultural perspective. A sample of research that uses a cultural perspective to investigate what happens in a school to a new, reform-oriented elementary science and mathematics specialist teacher in the first two years of full time classroom teaching is presented. By calling for increased use of the school culture, a theoretical perspective in science education research is concluded. (Author/KHR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: