Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionWorld Neighbors, Inc., Oklahoma City, OK.
TitelAfrica Curriculum. World Neighbors in the Classroom.
Quelle(2001), (27 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Curriculum Enrichment; Developing Nations; Economics; Foreign Countries; Language Usage; Map Skills; Middle Schools; Secondary Education; Social Studies; Teacher Developed Materials; World Geography; Africa; Burkina Faso; Kenya; Oklahoma
AbstractThis collection of lessons about the geography, languages, and social issues of several African countries is intended for use with students in grades 6-12. The collection contains five lesson plans: (1) "Africa Physically" (Mark Stahl); (2) "Comparisons of Education in Burkina Faso, Kenya, and Oklahoma" (Rita Geiger) (Handout 1: Comparisons of Education in Burkina Faso, Kenya and Oklahoma); (3) "Days in the Life of..." (Gary Gress and Rebecca W. Scott); (4) "My World, Your World: Understanding Basic Economic Activities" (Gary Gress and Rebecca W. Scott); and (5) "Traditional v. Modern" (Gary Gress and Rebecca W. Scott). Two maps are attached (World Map; Map of Africa and Southwest Asia: Political). Each lesson in the collection identifies appropriate disciplines; provides an introduction or purpose/rationale; suggests time allotment; cites resources needed; gives detailed classroom procedures for the teacher, including assessment activities and extension and enrichment activities; and offers a teacher resource list. (BT)
AnmerkungenWorld Neighbors, 4127 NW 122, Oklahoma City, OK 73120. Tel: 800-242-6387 (Toll Free); Fax: 405-752-9393; e-mail: info@wn.org; Web site: http://www.wn.org/index.asp. For full text: http://www.wn.org/AfricaLessonPlans.asp.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: