Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDelcourt, Marcia A. B.
InstitutionNational Research Center on the Gifted and Talented, Storrs, CT.
TitelLo Que los Padres Necesitan Saber sobre...Reconocer y Animar los Intereses, las Capacidades, y los Talentos de los Adolescentes. Guia Practica B0214 (What Parents Need To Know about...Recognizing Interests, Strengths, and Talents of Gifted Adolescents. Practitioners' Guide B0214).
Quelle(2002), (10 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Sprachespanisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Ability Identification; Adolescents; Child Rearing; Elementary Secondary Education; Family Environment; Gifted; Hispanic Americans; Language Minorities; Parent Child Relationship; Parent Participation; Spanish Speaking; Student Motivation; Talent; Talent Development
AbstractThis brochure, written in Spanish, for Spanish-speaking parents of gifted adolescents discusses strategies to use to support the interests of their children and how to recognize and extend their children's talents. Parents are urged to: (1) increase their knowledge about the child's areas of interest; (2) discuss the child's present and future degree of involvement; (3) encourage the child to develop new interests by participating in a variety of activities; (4) teach the child to explore ideas early and throughout life; (5) encourage the child to experience the value and love of learning; and (6) understand what can be done to help their child. Questions are provided that parents may want to discuss with their son or daughter for developing a particular talent and strategies are included for helping children with multiple talents. (CR)
AnmerkungenOrder Department, University of Connecticut, The National Research Center on the Gifted and Talented, 2131 Hillside Road, Unit 3007, Storrs, CT 06269-3007. Fax: 860-486-2900; Web site: http://www.gifted.uconn.edu/.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: